Vuosikertomus 2022

IK-32:n jäsenmäärä pysyi tasaisena. Yhteensä 47 seuran ajajaa lunasti SP:n kilpailulisenssin. Kuluneella kaudella seurassamme oli aikuisia perusjäseniä 198, juniorijäseniä 9, kunniajäseniä 10, kannatusjäseniä 9 ja Senior Gilletin jäseniä 6. Yhteistyökumppanina kaudella 2022 oli One Sport (entinen Max Trading Oy). Seuran elite-tason joukkueiden tukijoina olivat Larunpyörä, Europark Finland Oy, Kuntokeskus Gymstone, BioRacer Suomi, Mint Security, HMASK Oü ja Toni&Toni.

Suomen Pyöräily ei tänäkään vuonna julkaissut toimintapistekilpailun tuloksia tai SM/ISM-mitalitaulukkoa. Mitaleita meille kertyi yhteensä 33 (2021: 34).

PM-hopeaa voitti

• Rata linja-ajo N16 Sofia Alhonen
  • Rata 500 m aika-ajo N16 Sofia Alhonen
  • Rata 2 000 m takaa-ajo N16 Sofia Alhonen

SM-kultaa voittivat

• Maantieajo U23 Markus Knaapi
  • Maantieajo N18 Erika Ingves
  • Maantie aika-ajo Elite Markus Knaapi
  • Maantie aika-ajo U23 Markus Knaapi
  • Maantie kortteliajo Elite Markus Auvinen
  • Maantie kortteliajo N18 Erika Ingves
  • Maantie joukkueaika-ajo Elite Oskari Aalto, Markus Auvinen, Stefan Kristiansson, Trond Larsen, Tero Tanninen
  • Rata 500 m aika-ajo N18 Wilma Aintila

• Rata 500 m aika-ajo N16 Sofia Alhonen
  • Rata 2 000 m takaa-ajo M60 Antti Haavisto
  • Rata 3 000 m takaa-ajo M40 Juha Kettunen

Antonia Gröndahl, Wilma Aintila, Minna-Maria Kangas ja Markus Knaapi ajoivat kansainvälisiä kilpailuja Ruotsissa, Virossa, Iso-Britanniassa, Belgiassa, Hollannissa, Ranskassa, Italiassa, Espanjassa ja Tšekissä.

Wilma Aintila osallistui maantiepyöräilyn MM-kilpailuihin N18-sarjan maantie- ja aika-ajossa Australian Wollongongissa. Wilma oli aika-ajon sijalla 12. Wilma ja Markus Knaapi osallistuivat maantiepyöräilyn EM-kilpailuihin Portugalin Sangalhossa sarjoissa N18 ja U23. Wilma oli aika-ajon kuudes. Antonia Gröndahl osallistui naisten luokan maantiepyöräilyn EM-kilpailuihin Saksan Münchenissä. Sofia Alhonen otti kolme N16-luokan hopeaa ratapyöräilyn PM-kilpailuista Norjan Stavangerissa. Markus Auvinen osallistui soratieajon MM-kilpailuihin Italian Venetossa.

Ratapyöräilyn SM-kisoissa ei järjestetty joukkuetakaa-ajoa. Maantien joukkueaika-ajossa miesten joukkue uusi edellisen vuoden kultansa. Maantien joukkuekilpailun järjestäminen lopetettiin. Markus Auvinen voitti maantiecupin.

SFI:n mestaruuskilpailut järjestettiin vain miesten ja naisten elite-luokille SM-kilpailujen yhteydessä. IK-32 voitti Borgå Energi’s vandringspokal II- ja III -seurakilpailun vuosina 2020, 2021 ja 2022.

IK-32 järjesti 2022 kansallisia ja alueellisia kilpailuja:

• 5.6. Lapinkylän tempo, Kirkkonummi, Lapinkylä (94 osallistujaa)
  • 21.6. Bianchi-cup aluekilpailu (AM-aika-ajo), Kirkkonummi, Lapinkylä (52 osallistujaa)
  • 5.7. Bianchi-cup aluekilpailu (AM-rata), Helsinki, Olympiavelodromi (9 osallistujaa)

Valmennustoiminta ja seuran yhteinen harjoittelu oli aktiivista. Omaa säännöllistä spinning-toimintaa oli kahdesti viikossa Mankkaalla. Vetäjinä toimivat Jukka Ruotsalainen ja Ville-Pekka Reponen. Lisäksi syksyllä ajettiin eri seurojen yhteistä juniorispinningiä seuran tiloissa Jukka Ruotsalaisen vetämänä. Keskiviikkoisin ajettiin seuran perinteistä viikkotempoa Röylässä yhteensä 14 kertaa. Talvikaudella ajettiin yhteislenkkejä viikonloppuisin ja keskiviikkoisin, joissa vetäjinä toimi mm. Jari Kulmala. Kesällä ajettiin Bembölen kahvituvalta torstaisin ja viikonloppuisin.

Seuran jäsenlehti Iikoolainen ilmestyi 90. juhlavuoden kunniaksi 25. vuotta. Ville-Pekka Reponen toimi lehden päätoimittajana ja taittajana. Painotyö teetettiin Grano Oy:ssä. Seuran nettisivujen kehitystä jatkettiin aktiivisesti. Nettisivujen kehitys- ja ylläpitotyöstä vastasi Ville-Pekka Reponen. Seuralla oli oma suljettu ryhmä Facebookissa. Lisäksi seuran ja miesten ja naisten elite-joukkueiden julkisten Facebook-sivujen kautta pidettiin seuran ulkopuolisia ajan tasalla seuran tapahtumista. Elite-joukkueilla oli omat sivut Instagramissa. Seuran vuosikokous pidettiin helmikuussa Google Meet -palvelussa.

Seura piti tiivistä yhteyttä SP:n, SFI:n ja NÅID:n kanssa. Juha Aintila oli SFI-cykelrådetin puheenjohtaja. Björn Palm toimi SP:n sääntö- ja tuomarivaliokunnan jäsenenä. Anssi Rinne toimi SP:n masterjaoksen jäsenenä. Pasi Ahlroos jatkoi jäsenenä sekä SFI:n cykelrådetissa että NÅID:n hallituksessa. SP:n kevät- ja syyskokouksessa oli seuramme valtuutettuna edustajana Juha Aintila.

Seuran johtokunta kokoontui vuoden aikana kerran ja työskenteli myös sähköpostin, puhelimen ja WhatsAppin välityksellä. Johtokuntaan kuuluivat puheenjohtaja Ville-Pekka Reponen, Anssi Rinne (vara pj.), Heikki Niskakangas (kilpailutoiminnan vetäjä), Juha Aintila, Pekka Halonen, Joni Lehtola ja Peter Reunanen. Taloudenhoitajana toimi Jari Kulmala, kirjanpitäjänä Olli Heikurinen, toiminnantarkastajana Juha Sameri ja varatoiminnantarkastajana Marlene Saracino.