Vuosikertomus 2007

IK-32 on Suomen suurimpia pyöräilyseuroja. Vuonna 2007 32 seuran ajuria lunasti kilpailulisenssin. Kuluneella kaudella seurassa oli juniorijäseniä 11, aikuisia perusjäseniä 57, Senior Gilletin jäseniä 18, kunniajäseniä 9 ja kannatusjäseniä 30. Yhteensä seurassa oli 125 jäsentä.

Iikoolainen Elite Miehet team koostui ajureista Pasi Ahlroos ja Teemu Lemmettylä ja Niko Meriläinen (Teemu ja Niko täydentävinä jäseninä).

Naisten team -jäseniä olivat: Heini Salovaara. Jonna Somervuori ja Laura Lilja. Täydentävinä jäseninä olivat Mari Marttinen ja Karoliina Räsänen.

Sponsorimme olivat kaudella 2007 Enfo Disnet, Fototapio ja Patrol / Scott.

Toimintavuonna 2007 Pyöräilyunionin toimintapistekilpailussa IK-32:n sijoitus nousi kaksi pykälää päätyen kolmannelle tilalle. SM/ISM -mitalitilaston IK-32 sijoittui sijalle 9. IK-32:n kokonaismitalimäärä oli 21. Näistä 4 oli kultaista, 8 hopeista ja 9 pronssista.

Juniorien Kultainen kampi cupin seurakilpailun sijoitus putosi viime vuoden sijoituksesta 52 sijalle 58. Tämä johtui juniorikuskien puuttumisesta seuran riveistä koska edellisvuosien juniorit ovat siirtyneet aikuissarjoihin ajamaan.

Maantie Cupissa Heljä Korhonen sijoittui kolmanneksi omassa sarjassaan (naiset + N18).

Masters Cupin seurakilpailussa IK-32 oli neljäs. Omassa sarjassaan kolmen kärkeen sijoittui Raimo Taavitsainen (M40/3), Ano Korhonen (M50/3) ja Toivo Outinen (M70/3).

Etelä-Suomen SRAM cupissa kolmen kärkeen luokissaan sijoittuivat Laura Lilja (Naiset/3), Heljä Korhonen (Naiset/2), Ano Korhonen (M50/3), Jari Kulmala (M40/1) ja Asko Sneck (M40/2).

Maastopyöräilyn XC cupissa Laura Lilja voitti oman sarjansa (N18).

DownHill cupiin ei osallistunut yhtään seuramme ajuria.

Elite-lisenssi säilyi kauden näyttöjen perusteella Pasi Ahlroosilla sekä hakemuksesta Teemu Lemmettylällä.

SM-mitaleja IK-32 sai 1 kultaisen, 6 hopeista ja 6 pronssista.

• Mtb XC N18 Laura Lilja

• Paritempo N Laura Lilja, Heljä Korhonen
  • Aika-ajo 500m N18 Silla Tenkula
  • Cyclo cross M Pasi Ahlroos
  • SM joukkuekilpailu N (Mari Marttinen, Heljä Korhonen, Heini Salovaara)

SM-pronssia saavuttivat:

• SM joukkuekilpailu M elite (Pasi Ahlroos, Teemu Lemmettylä, Jarmo Ollanketo)
  • Joukkuetakaa-ajo 4 km M Pasi Ahlroos, Aleksi Hoffman, Teemu Lemmettylä, Niko Meriläinen
  • Aika-ajo M elite Pasi Ahlroos
  • 10 km linja-ajo N Heini Salovaara
  • 3 km takaa-ajo N Heini Salovaara
  • Takaa-ajo 2 km N18 Laura Lilja
  • Cyclo cross N18 Laura Lilja

ISM -mitaleja IK-32 keräsi 8 kappaletta (3 kultaa, 2 hopeaa ja 3 pronssia).

• Takaa-ajo 3 km M30 Pasi Ahlroos
  • Mtb XC M30 Pasi Ahlroos

ISM-hopeaa saavuttivat:

• Aika-ajo M45 Jarmo Ollanketo
  • Aika-ajo M40 Asko Sneck

ISM-pronssia saavuttivat:

• Maantie M35 Pasi Ahlroos
  • Maantie M70 Toivo Outinen
  • Aika-ajo M70 Toivo Outinen

Seuran ajurit ajoivat eri luokissa yhteensä 11 kansallista voittoa, 19 toista ja 14 kolmatta sijaa.Kansainvälisissä kilpailuissa IK-32:n ajurit saavuttivat kaksi voittoa sekä kaksi kolmatta sijaa. Maajoukkueessa ajoivat kuluneena kautena Pasi Ahlroos, Jarmo Ollanketo, Asko Sneck, Kari Kasanen, Ano Korhonen, Mari Martinen, Karoliina Räsänen, Laura Lilja ja Heljä Korhonen.

SFI:n valmennusrenkaaseen (Sju tusan gruppen) valittiin Jonna Somervuori, Heini Salovaara, Laura Lilja, Silla Tenkula, Aleksi Tyrni ja Pasi Ahlroos.

IK-32 järjesti 2007 kansalliset ja alueelliset kilpailut :
Maantie- ja mastercup :

• 17.05. Hesburger tempo, Espoo, Nupuri (68 osallistujaa)

07.10.2007 IK-32 järjesti cyclocrossin SM kilpailun Espoon keskuksessa (69 osallistujaa).

Alueellisen Avanti cupin osakilpailut (samalla AM-kilpailut):

• 28.08. Aika-ajo-kilpailu, Vihti, Siippoo (28 osallistujaa)
  • 24.7. Rata-kilpailu, Helsingin velodrom (26 osallistujaa)

Seuran harjoitus/kilpailusarjoissa järjestettiin kuudessa lajissa seuran mestaruuskilpailut (yhteensä 38 osallistujaa).

Valmennustoiminta ja seuran yhteinen harjoittelu oli muutenkin kaikissa ikäluokissa aktiivista ja monipuolista, mikä näkyi kaudella tuloksissa useissa eri pyöräilylajeissa. Oma säännöllinen spinning-toiminta (kaksi viikkovuoroa) Solvallan urheiluopiston tiloissa. Harjoitusten vetäjänä toimi Pasi Ahlroos ja varavetäjänä Mari Marttinen. Muita viikoittaisia harjoituksia olivat yhteislenkit sunnuntaisin.

Nuorten maastopyöräkoulua veti Aleksi Tyrni ja Laura Lilja.

Yhteys- ja inspiraatiolehti Iikoolaisen 14. vuosikerta jaettiin kaikille jäsenille. Iikoolainen ilmestyi kahdeksatta vuotta A4-kokoisena ja täysin tietokonepohjaisesti taitettuna sekä painolaitoksessa painettuna ja viimeisteltynä. Iikoolainen ilmestyi neljä kertaa vuonna 2007. Lehtien sisällön ideoi Pasi Ahlroos, materiaalin keräämisen ja käsittelyn hoitivat Pasi Ahlroos ja Antero Hoffman, lehden ulkoasusta ja taittamisesta huolehti Antero Hoffman. Painotyö teetettiin Sokonet Oy:ssä.

Seuran monipuolisista ja ajantasaisista Internet-sivuista vastasi Juuso Helmijoki. Loppuvuodesta Laura Lilja sekä Peter Reunanen tulivat mukaan sivujen ylläpitoon.

Seuran strategioita, taktiikkaa, vastuunjakoja sekä muuta olennaista pohdittiin ’tulevaisuuspalavereissa’ keväällä ennen kilpailukautta sekä syksyllä kilpailukauden päätyttyä.

Seuran perinteinen joulujuhla vietettiin lauantaina 29.12 yhdistäen se seuran 75 vuotisjuhlatilaisuuteen Laaksolahden monitoimitalolla.
Senior Gillet -toiminta oli erittäin vähäistä.
Seura osallistui keväällä Helsingin pyörämessuille.

Suomen pyöräilyunionin maantiejaoksessa toimi Olli Heikurinen sekä Pasi Ahlroos, master-jaoksessa Robert Segercrantz sekä nuorisojaoksen puheenjohtajana Pasi Ahlroos, joka oli jäsenenä myös Suomen pyöräilyunionin tiedotusvaliokunnassa. Pasi toimi niin ikään SPU:n kehittämis- ja yhteistyövaliokunnan puheenjohtajana sekä oli jäsenenä SFI-cykelrådetissa.

Seuran johtokunta kokoontui kauden aikana viisi kertaa. Kauden aikana johtokunnan jäsenet pitivät tiivistä yhteyttä puhelimen, sähköpostin ja epävirallisten tapaamisten avulla.
Johtokuntaan kuuluivat puheenjohtaja Pasi Ahlroos, Olli Heikurinen (varapj.), Pekka Aaltio, Kari Kasanen, Kim Laukonlinna, Sakari Lilja ja Jukka Somervuori sekä varajäseninä Jouni Saarikko ja Timo Alhonen. Kirjanpitäjänä toimi Göta Ahlroos ja tilintarkastajina Ilkka Kivistö ja Arja Mikkola.

Espoo 31.12.2007