Vuosikertomus 2010

IK-32 kuuluu edelleen maamme suurimpiin pyöräilyseuroihin. Vuonna 2010 32 seuran jäsentä lunasti SPU:n kilpailulisenssin. Kuluneella kaudella seurassa oli aikuisia perusjäseniä 55, juniorijäseniä 8, Senior Gillet -jäseniä 17, kunniajäseniä 6 ja kannatusjäseniä 21. Yhteensä seurassa oli 107 jäsentä. Juniorijäsenten vähyyden takia seura ei enää saanut Espoon kaupungilta mitään toiminta- tai vuokratukea.

SPU:n toimintapistekilpailussa seuramme sijoitus parani kolmella ollen nyt 8. IK-32:n SM/ISM -mitalitilastosijoitus parani neljällä ollen nyt 5. Kokonaismitalimäärä oli 20. Näistä 9 oli kultaista, 2 hopeista ja 9 pronssista.

SM-mitaleja IK-32 sai 3 kultaista ja 5 pronssista.

• Aika-ajo N-Elite Anna Lindström
  • Cyclo cross (2011) N-Elite Anna Lindström
  • Joukkuekilpailu N-Elite (Anna Lindström, Merja Kiviranta ja Katariina Laakkonen)

SM-pronssia saavuttivat:

• Maantieajo N-Elite Anna Lindström
  • Aika-ajo N-Elite Merja Kiviranta
  • MTB XCO N-Elite Mari Marttinen
  • Paritempo N-Elite Anna Lindström ja Laura Lilja
  • Cyclo cross (2011) N18 Vilma Alanko

ISM-mitaleja IK-32 keräsi 12 kappaletta (6 kultaa, 2 hopeaa ja 4 pronssia).

• Maantie N30 Katariina Laakkonen
  • Aika-ajo N30 Katariina Laakkonen
  • 3 km takaa-ajo M40 Pasi Ahlroos
  • Erä-ajo M40 Juha Aintila
  • MTB Marathon M40 Mikko Kivi

ISM-hopeaa saavuttivat:

• 500 m aika-ajo N14 Cecilia Aintila
  • 2 km aika-ajo N14 Cecilia Aintila

ISM-pronssia saavuttivat:

• Maantie M40 Juha Aintila
  • Aika-ajo M30 Janne Nurminen
  • 1 km aika-ajo M40 Pasi Ahlroos
  • 3 km takaa-ajo M30 Pasi Ahlroos

Maajoukkueessa kuluneen kauden aikana ajoivat Anna Lindström ja Laura Lilja, jotka osallistuivat heinä-elokuun vaihteessa Ruotsin Vårgårdassa ajettuihin naisten Maailmancupin osakilpailuihin. Joukkueaika-ajossa Suomen naiset sijoittuivat sijalle 19 saaden muutamia UCI:n pisteitä. Maantiellä kukaan maajoukkueen ajajista ei päässyt maaliin saakka. Laura Lilja poimittiin viimeisenä suomalaisena pois radalta. SFI:n joukkueen mukana Ruotsissa kesäkuun alussa kilpailemassa olivat Anna Lindström ja Kirsi Väinölä.

Maantiecup-kilpailusarjan Kilpa-luokassa seuran miehet ajoivat hyvät sijoitukset Jouni Väinölän ollessa neljäs, Janne Nurmisen ja Antero Salvannon tullessa seuraavilla sijoilla. Naisten puolella Kirsi Väinölä oli kuudes. Master cupissa Jouni Väinölä sijoittui kolmanneksi luokassa M30. Bianchi-aluecupissa kolmen parhaan joukkoon kokonaispisteissä sijoittuivat seurastamme M40-luokassa Mikko Kivi toisena ja Jari Kulmala kolmantena.

SFI-mestaruuksien yhteydessä taisteltiin Akillesta vastaan kiertopalkinnosta, johon molemmilla oli kolme kiinnitystä. Kaikkien yhdentoista vuoden yhteispisteissä hävittiin Akillekselle äärettömän niukasti 142,5p vastaan 139,5p. Aktiivisempi osallistuminen SFI-mestaruuksiin olisi kääntänyt tämän tilanteen toisin.

SFI:n valmennusrenkaaseen Sjutusan-gruppiin tuli valituksi Pasi Ahlroos, Merja Kiviranta ja Laura Lilja, jotka keväällä kävivät Kanarialla SFI:n harjoitusleirillä. Iikoolainen-team valittiin jo kuudennentoista kerran. Valituksi tuli kaikki hakemuksensa jättäneet: Pasi Ahlroos, Riinamaria Hongisto, Laura Lilja ja Mari Marttinen. Seuran alaisuudessa kolmatta vuotta toiminut Focus Ladies -ryhmä toimi aktiivisesti ja hyvässä yhteishengessä. Ryhmään kuului yhdeksän pyöräilijänaista.

IK-32 järjesti 2010 seuraavat kansalliset ja alueelliset kilpailut:

Maantie- ja Kultainen kampi -cup:

• 11.06. Solvalla tempo, Espoo/Nupuri (72 osallistujaa)

Alueellisen Bianchi cupin osakilpailuja:

• 05.07 Rata-kilpailu, Helsingin velodromi (13 osallistujaa)
  • 24.08 Aika-ajo, Vihti/Siippoo (20 osallistujaa)

Velo cup -osakilpailujen järjestelyihin Helsingin Olympiavelodromilla osallistuimme osana Velodrom Finlandia. IK-32 osallistui lisäksi Tour De Helsinki (5.9.2010) kuntoajon järjestämiseen.

Seuran harjoitus/Kilpailusarjoissa järjestettiin kuudessa lajissa seuran mestaruuskilpailut (yhteensä 38 osallistujaa). Valmennustoiminta ja seuran yhteinen harjoittelu oli muutenkin aktiivista. Oma säännöllinen spinning-toiminta pyöri kahdesti viikossa Solvallan urheiluopiston tiloissa, jossa harjoitusten vetäjänä toimi Pasi Ahlroos ja varavetäjänä Jonna Somervuori. Muita viikottaisia harjoituksia olivat yhteislenkit sunnuntaisin, joissa vetäjinä toimivat Pasi Ahlroos ja Jari Kulmala.

Seuran jäsenlehti Iikoolainen ilmestyi jo 17:sta vuotta, tosin vain kahtena numerona. Lehden sisällön ideoi Pasi Ahlroos ja Antero Hoffman vastasi lehden ulkoasusta ja taittamisesta. Painotyö teetettiin Kopijyvä Oy:ssä. Seuran nettisivuista vastasi Peter Reunanen. Focus Ladiesin omien nettisivujen ulkoasusta vastasi Janne Nurminen. Focus Ladyille luotiin Facebookiin myös omat fanisivut sekä oma keskustelu-yhteisö.

Suomen Pyöräilyunionin hallituksessa jäsenenä oli Pasi Ahlroos, joka myös toimi SPU:n nuorisojaoston puheenjohtajana sekä SPU:n kehittämis- ja yhteistyövaliokunnan puheenjohtajana. Esko Eloranta toimi SPU:n harrastepyöräilyvaliokunnassa ja Aleksi Hoffman oli jäsenenä SPU:n nuorisojaostossa. Pasi Ahlroos oli jäsenenä SFI:n cykelrådetissa sekä NÅID:n hallituksessa.

Seuran johtokunta työskenteli pääasiassa sähköpostien välityksellä, mutta pitivät myös yhteyttä puhelimitse ja epävirallisten tapaamisten avulla. Johtokuntaan kuuluivat puheenjohtaja Pasi Ahlroos, Olli Heikurinen (varapuheenjohtaja), Timo Alhonen, Jonna Somervuori, Jukka Somervuori, Sakari Lilja sekä Kim Laukonlinna. Kirjanpitäjänä toimi Göta Ahlroos ja tilintarkastajana Ilkka Kivistö sekä varatilintarkastajana Mari Marttinen.

Espoossa 21.2.2011