Vuosikertomus 2006

IK-32 on Suomen suurimpia pyöräilyseuroja. Vuonna 2006 38 seuran ajuria lunasti kilpailulisenssin. Lisenssiajureilla mitattuna IK-32 oli Suomen viidenneksi suurin pyöräilyseura vuonna 2006. Kuluneella kaudella seurassa oli juniorijäseniä 20, aikuisia perusjäseniä 59 Senior Gilletin jäseniä 19, kunniajäseniä 9 ja kannatusjäseniä 36. Yhteensä seurassa oli 143 jäsentä.

Iikoolainen Elite Miehet team koostui ajureista Pasi Ahlroos, Marko Törmänen ja Risto Aaltio.

Junior team -jäseniä olivat: Heini Salovaara N18, Jonna Somervuori N18 ja Laura Lilja N16.

Sponsorimme olivat kaudella 2006 Enfo Disnet, Fototapio, Lumene, Patrol / Scott ja Shimano Service Center / Hallman Sports.

Toimintavuonna 2006 Pyöräilyunionin toimintapistekilpailussa IK-32:n sijoitus putosi kaksi pykälää päätyen viidennelle tilalle. SM/ISM -mitalitilaston IK-32 voitti koska saavutti eniten kultamitaleita. Viimeksi näin oli tapahtunut kaudella 2002. Mitalimäärässä TuUL (46) ja CCH (44) oli IK-32:n (40) edellä vuonna 2006.

Juniorien Kultainen kampi cupin seurakilpailun sijoitus romahti viime vuoden sijoituksesta 11 sijalle 52. juniorien vähäisyyden johdosta (seurakilpailun kriteerinä oli juniorikuskien määrän lisääntyminen vuodesta 2005 vuoteen 2006). Cupin eri lajeissa ja sarjoissa kolmen parhaan joukkoon pääsivät Aleksi Tenkula (M14 / maantie 3.) sekä Laura Lilja (N16 / rata 2., maantie 2., maasto 3.).

Maantie Cupissa eivät toimintavuonna ajurimme sijoittuneet kolmen kärkeen.

Masters Cupin seurakilpailussa IK-32 oli toinen. Omassa sarjassaan kolmen kärkeen sijoittui Raimo Taavitsainen (M35/3), Ano Korhonen (M50/3) ja Toivo Outinen (M70/1).

Etelä-Suomen SRAM cupissa kolmen kärkeen luokissaan sijoittuivat Heini Salovaara (N18/3), Jonna Somervuori (N18/1), Jari Kulmala (M40/2) ja Laura Lilja (N16/1).

Maastopyöräilyn XC cupissa kolmen parhaan joukkoon sijoittuivat Jari Birling (M50/2), Pasi Ahlroos (M30/1), Aleksi Tyrni (M18/2) ja Jonna Somervuori (N18/1).

DownHill cupiin ei osallistunut yhtään seuramme ajuria.

Elite-lisenssi säilyi kauden näyttöjen perusteella Pasi Ahlroosilla ja Risto Aaltiolla sekä hakemuksesta Teemu Lemmettylällä.että Niko Meriläisellä.

Matti Lehikoinen voitti DH:ssa maailman cupin osakilpailun, joka ajettiin Balneario Camboriossa Brasiliassa. Suomen Levillä ajetussa kisassa Lehikoinen voitti myös pohjoismaiden mestaruuden 2006. Alamäkiajon maailman cupin finaalissa Lehikoinen ajoi neljänneksi ja cupin lopputuloksissa Matti oli 6. Alamäkiajon maailmanmestaruuskisoissa Rotoruassa Uudessa Seelannissa Matti oli 8.

Risto Aaltio osallitui useisiin kansainvälisiin kilpailuihin (U6 cycletour (SFI:n joukkueessa), Viron avoimet ratamestaruuskilpailut ja Latvian etappiajoon – ”Zemgales Cuppiin”). Latvian etappiajossa Risto voitti neljännen etapin. Heini Salovaara oli myös ajamassa Viron avoimissa ratamestaruuskilpailuissa osana Suomen maajoukkuetta..

SM-mitalitilastossa IK-32 oli ykkönen kerättyään 29 mitalia, joista 13 kultaa, 14 hopeaa ja 2 pronssia.

• Takaa-ajo 2 km N16 Laura Lilja

• Mtb XC N18 Heini Salovaara
  • Mtb XC M18 Aleksi Tyrni
  • Cyclo cross M Pasi Ahlroos
  • Joukkuetakaa-ajo 4 km M Pasi Ahlroos, Risto Aaltio, Marko Törmänen, Niko Meriläinen
  • Joukkuetakaa-ajo 4 km N18 Jonna Somervuori, Laura Lilja, Heini Salovaara

SM-pronssia voittivat:

• Cyclo cross N18 Heini Salovaara
  • Pari tempo N Heini Salovaara, Jonna Somervuori

ISM -mitalitilastossa IK-32 oli kuudes kerättyään 11 mitalia, joista 4 kultaa, 3 hopeaa ja 4 pronssia.

• Maantie M35 Pasi Ahlroos
  • Mtb XC M30 Pasi Ahlroos
  • Takaa-ajo 3 km M30 Pasi Ahlroos

ISM-hopeaa voittivat:

• Aika-ajo M70 Toivo Outinen
  • Maantie M70 Toivo Outinen
  • Aika-ajo 500 m M50 Robert Segercrantz

ISM-pronssia voittivat:

• Aika-ajo M50 Ano Korhonen
  • Aika-ajo M40 Kari Kasanen
  • Aika.ajo M35 Marko Törmänen
  • Aika-ajo 1 km M30 Pasi Ahlroos

Seuran ajurit ajoivat eri luokissa yhteensä 31 kansallista voittoa, 28 toista ja 25 kolmatta sijaa.Kansainvälisissä kilpailuissa IK-32:n ajurit saavuttivat kaksi voittoa sekä kaksi kolmatta sijaa.

IK-32 järjesti 2006 kansalliset ja alueelliset kilpailut :
Maantie- ja mastercup :

• 16.09. Hesburger tempo, Järvenperä

Alueellisen Avanti cupin osakilpailut (samalla AM-kilpailut):

• 20.06. Aika-ajo-kilpailu, Espoo, Nupuri
  • 18.7. Rata-kilpailu, Helsingin velodrom

Seuran harjoitus/kilpailusarjoissa Lumene cup järjestettiin yhdeksän ja nuorten Lumene Mini cup viisi osakilpailua.

Valmennustoiminta ja seuran yhteinen harjoittelu oli muutenkin kaikissa ikäluokissa aktiivista ja monipuolista, mikä näkyi kaudella tuloksissa useissa eri pyöräilylajeissa. Oma säännöllinen spinning-toiminta (kaksi viikkovuoroa) Solvallan urheiluopiston tiloissa. Muita viikoittaisia harjoituksia olivat yhteislenkit sunnuntaisin.

Nuorten maastopyöräkoulua veti Aleksi Tyrni. Kiinnostus maastopyöräilykouluun hiipui edelliskaudesta.

Yhteys- ja inspiraatiolehti Iikoolaisen 13. vuosikerta jaettiin kaikille jäsenille. Iikoolainen ilmestyi seitsemättä vuotta A4-kokoisena ja täysin tietokonepohjaisesti taitettuna sekä painolaitoksessa painettuna ja viimeisteltynä. Iikoolainen ilmestyi neljä kertaa vuonna 2006. Lehtien sisällön ideoi Pasi Ahlroos, materiaalin keräämisen ja käsittelyn hoitivat Pasi Ahlroos ja Antero Hoffman, lehden ulkoasusta ja taittamisesta huolehti Antero Hoffman. Painotyö teetettiin Sokonet Oy:ssä.

Seuran monipuolisista ja ajantasaisista Internet-sivuista vastasi Timo Ekegren.

Seuran strategioita, taktiikkaa, vastuunjakoja sekä muuta olennaista pohdittiin ’tulevaisuuspalavereissa’ keväällä ennen kilpailukautta sekä syksyllä kilpailukauden päätyttyä. Seuran perinteinen joulujuhla vietettiin lauantaina 09.12. Thorstorpin nuorisotalolla Leppävaarassa. Senior Gillet -toiminta oli erittäin vähäistä. Seura osallistui keväällä Helsingin pyörämessuille omalla osastollaan.

IK-32 liittyi SFI:hin (Svenska Finlands Idrottsförbund) jäseneksi kuuden vuoden poissaolon jälkeen keväällä 2006. Tämän myötä seuran ajurit osallistuivat jo SFI:n mestaruuskilpailuihin kesän 2006 aikana.

Suomen pyöräilyunionin maantiejaoksessa toimi Olli Heikurinen, master-jaoksessa Robert Segercrantz sekä nuorisojaoksen puheenjohtajana Pasi Ahlroos, joka oli jäsenenä myös Suomen pyöräilyunionin tiedotusvaliokunnassa. Pasi toimi niin ikään SPU:n kehittämis- ja yhteistyövaliokunnan puheenjohtajana.

Seuran johtokunta kokoontui kauden aikana neljä kertaa. Kauden aikana johtokunnan jäsenet pitivät tiivistä yhteyttä puhelimen, sähköpostin ja epävirallisten tapaamisten avulla. Johtokuntaan kuuluivat puheenjohtaja Pasi Ahlroos, Olli Heikurinen (varapj.), Pekka Aaltio, Kari Kasanen, Kim Laukonlinna, Sakari Lilja ja Jukka Somervuori sekä varajäseninä Jouni Saarikko ja Jukka Ruotsalainen. Kirjanpitäjänä toimi Göta Ahlroos ja tilintarkastajina Ilkka Kivistö ja Arja Mikkola.

Espoo 1.1.2007