Vuosikertomus 2008

IK-32 on Suomen suurimpia pyöräilyseuroja. Vuonna 2008 26 seuran ajuria lunasti kilpailulisenssin.
Kuluneella kaudella seurassa oli juniorijäseniä 7, aikuisia perusjäseniä 52, Senior Gilletin jäseniä 19, kunniajäseniä 9 ja kannatusjäseniä 31. Yhteensä seurassa oli 118 jäsentä.

Iikoolainen Elite Miehet team koostui ajureista Pasi Ahlroos, Marko Törmänen ja Teemu Lemmettylä.

Naisten team -jäseniä olivat: Heini Salovaara. Heljä Korhonen, Laura Lilja ja Karoliina Räsänen. Mari Marttinen valittiin myös teamiin, mutta hän joutui jättäytymään toiminnasta pois terveydellisistä syistä johtuen.

Sponsorimme olivat kaudella 2008 Enfo Disnet ja Patrol/Scott. IK-32:n naisten joukkue ajoi kauden 2008 Focus Ladies teamissa, joka perustettiin kaudelle 2008 toimimaan IK-32:n sisällä.

Toimintavuonna 2008 Pyöräilyunionin toimintapistekilpailussa IK-32:n sijoitukseksi tuli kymmenes pistemäärällä 497.
SM/ISM -mitalitilastossa IK-32 sijoittui sijalle 10. IK-32:n kokonaismitalimäärä oli 20. Näistä 5 oli kultaista, 4 hopeista ja 11 pronssista.

Juniorien Kultainen kampi cupin seurakilpailun sijoitus oli 52. Sijoitus johtuu juniorikuskien (M/N 10-16) vähäisestä määrästä.
Masters Cupin seurakilpailussa IK-32 putosi sijalle 19 pistein 62.

Maantie Cupissa Heljä Korhonen sijoittui ensimmäiseksi omassa sarjassaan (naiset + N18) sekä Laura Lilja toiseksi samassa sarjassa (naiset+ N18).

Etelä-Suomen SRAM cupissa kolmen kärkeen luokissaan sijoittuivat Laura Lilja (N18/2), Heini Salovaara (Naiset/3) ja Jari Kulmala (M40/1).

Elite-lisenssi säilyi kauden näyttöjen perusteella Pasi Ahlroosilla, Marko Törmäsellä sekä Teemu Lemmettylällä.

Seuran kuskeista Marko Törmänen saavutti Pekingin Paralympialaisissa tandemajossa hopeaa yhdessä parinsa Jarmo Ollankedon kanssa. Jarmo edusti IK-32:ta vielä kaudella 2007.

SM-mitaleja IK-32 sai 3 kultaista, 3 hopeista ja 6 pronssista.

• Kortteli N Heljä Korhonen
  • Takaa-ajo 2km N18 Laura Lilja

• Paritempo N Laura Lilja, Heljä Korhonen
  • MTB XC N18 Laura Lilja
  • SM joukkuekilpailu N (Karoliina Räsänen, Heljä Korhonen, Heini Salovaara)

SM-pronssia saavuttivat:

• Aika-ajo N Heljä Korhonen
  • Paritempo M Pasi Ahlroos, Marko Törmänen
  • Maantie N18 Laura Lilja
  • Aika-ajo 500 m N18 Laura Lilja
  • Eräajo N Heini Salovaara
  • Joukkue aika-ajo M (Pasi Ahlroos, Marko Törmänen, Teemu Lemmettylä)

ISM -mitaleja IK-32 keräsi 6 kappaletta (2
kultaa, 1 hopea ja 5 pronssia).

• Takaa-ajo 3 km M30 Pasi Ahlroos
  • MTB XC M30 Pasi Ahlroos

ISM-hopeaa saavuttivat:

• Aika-ajo M40 Asko Sneck

ISM-pronssia saavuttivat:

• Maantie M40 Asko Sneck
  • 1 km aika-ajo M30 Pasi Ahlroos
  • Eräajo M40 Juha Aintila
  • 3 km aika-ajo M30 Marko Törmänen
  • 2 km aika-ajo N12 Cecilia Aintila

Seuran ajurit ajoivat eri luokissa yhteensä 12 kansallista voittoa, 11 toista ja 11 kolmatta sijaa. Kansainvälisissä kilpailuissa IK-32:n ajurit saavuttivat Paralympiahopean Pekingistä.
Maajoukkueessa ajoivat kuluneena kautena Marko Törmänen, Laura Lilja ja Heljä Korhonen.

SFI:n valmennusrenkaaseen (Sjutusan gruppen) valittiin Heljä Korhonen, Heini Salovaara, Laura Lilja, Karoliina Räsänen ja Pasi Ahlroos.

IK-32 järjesti 2008 kansalliset ja alueelliset kilpailut :
Kultainen Kampi cup:

• 06.06. Hesburger tempo, Espoo, Nupuri (94 osallistujaa)

Alueellisen Bianchi cupin osakilpailut
(samalla AM-kilpailut):

• 26.08. Aika-ajo-kilpailu, Vihti, Siippoo (29 osallistujaa)
  • 18.8. Rata-kilpailu, Helsingin velodrom (32 osallistujaa)

Seuran harjoitus/kilpailusarjoissa järjestettiin kuudessa lajissa seuran mestaruuskilpailut (yhteensä 22 osallistujaa).

IK-32 osallistui lisäksi Tour De Helsinki (07.09.2008) kuntoajon järjestämiseen tapahtuman suunnittelutoimi- kunnan kautta (Olli Heikurinen) että itse tapahtuman
järjestelyihin.

Valmennustoiminta ja seuran yhteinen harjoittelu oli muutenkin kaikissa ikäluokissa aktiivista ja monipuolista, mikä näkyi kaudella tuloksissa useissa eri pyöräilylajeissa. Oma säännöllinen spinning-toiminta (kaksi viikkovuoroa) Solvallan
urheiluopiston tiloissa. Harjoitusten vetäjänä toimi Pasi Ahlroos ja varavetäjänä Mari Marttinen. Muita viikoittaisia harjoituksia olivat yhteislenkit sunnuntaisin.

Yhteys- ja inspiraatiolehti Iikoolaisen 15. vuosikerta jaettiin kaikille jäsenille. Iikoolainen ilmestyi yhdeksättä vuotta
A4-kokoisena ja täysin tietokonepohjaisesti taitettuna sekä painolaitoksessa painettuna ja viimeisteltynä. Iikoolainen
ilmestyi kaksi kertaa vuonna 2008. Lehtien sisällön ideoi Pasi Ahlroos, materiaalin keräämisen ja käsittelyn hoitivat Pasi Ahlroos ja Antero Hoffman, lehden ulkoasusta ja taittamisesta huolehti Antero Hoffman. Painotyö teetettiin Sokonet Oy:ssä.

Seuran monipuolisista ja ajantasaisista Internet-sivuista vastasi Peter Reunanen.

Seuran strategioita, taktiikkaa, vastuunjakoja sekä muuta olennaista pohdittiin ’tulevaisuuspalaverissa’ keväällä ennen
kilpailukautta.

Suomen pyöräilyunionin (SPU) maantiejaoksessa toimi Olli Heikurinen, masterjaoksessa Robert Segercrantz sekä nuorisojaoksen puheenjohtajana Pasi Ahlroos.
Olli toimi myös SPU:n M16 ryhmän vastuuvetäjänä. Pasi oli jäsenenä SPU:n hallituksessa, SPU:n tiedotusvaliokunnassa
ja toimi niin ikään SPU:n kehittämis- ja yhteistyövaliokunnan puheenjohtajana sekä oli jäsenenä SFI-cykelrådetissa. Pasi
oli myös SPU:n juhlajulkaisutoimikunnan puheenjohtajana kaudella 2008. Naisten ja N18 ryhmien vastuuvetäjänä toimi niinikään Pasi Ahlroos. Pasi toimitti Pyöräilyn tilastotietokirjan SPU:lle. Kirjan taittotyön teki Antero Hoffman.

Kauden aikana johtokunnan jäsenet pitivät yhteyttä puhelimen, sähköpostin ja epävirallisten tapaamisten avulla. Varsinaisia johtokunnan kokouksia ei pidetty. Johtokuntaan kuuluivat puheenjohtaja Pasi Ahlroos, Olli Heikurinen (varapj.), Pekka Aaltio, Kari Kasanen, Kim Laukonlinna, Sakari Lilja ja Jukka Somervuori sekä varajäseninä Tero Penttinen ja Timo Alhonen. Kirjanpitäjänä toimi Göta Ahlroos ja tilintarkastajina Ilkka Kivistö ja Arja Mikkola.

Espoo 31.12.2008