Vuosikertomus 2012

IK-32:sta lunasti SPU:n kilpailulisenssin 46 ajajaa. Määrä on maamme pyöräilyseuroista viidenneksi eniten. Kuluneella kaudella seurassamme oli aikuisia perusjäseniä 93, juniorijäseniä edelleen vain 9, kunniajäseniä 10, Senior Gilletin jäseniä 14 ja kannatusjäseniä 12. Sponsorimme kaudella 2012 olivat Bikeboard center / Focus sekä Oxit Oy.

Suomen Pyöräilyunionin toimintapistekilpailussa tuli sijoituksen heikennys seitsemänneksi. SM/ISM-mitalitaulukossa seura paransi sijoitustaan edellisestä kaudesta kahdella ollen nyt kuudes. Näitä mitaleita kertyi kaikkiaan 28. Huomioiden pelkät SM-mitalit sijoitus oli yhdestoista ja taas huomioiden vain ISM-mitalit olimme sijalla neljä.

Seura saavutti lisäksi kaksi EM-mitalia ja kolme PM-mitalia.

EM-kultaa voitti:

EM-pronssia saavutti:

PM-kultaa voitti:

PM-hopeaa saavutti:

• Aika-ajo M40 Pasi Ahlroos

PM-pronssia saavutti:

• Maantieajo N30 Riikka Pynnönen

SM-mitaleja IK-32 keräsi 12 kappaletta (2 kultaista, 6 hopeista ja 4 pronssista)

• Paritempo N-Elite Riikka Pynnönen ja Laura Lilja
  • MTB XCO N-U23 Emma Sten

SM-hopeaa saavuttivat:

• Rata 3000 m N-Elite Riikka Pynnönen
  • Rata linja-ajo N-Elite Riikka Pynnönen
  • Cyclocross (2013) N-Elite Anna Lindström
  • Paritempo N-Elite Anna Lindström ja Emma Sten
  • Joukkuekilpailu N-Elite Merja Kiviranta, Anna Lindström ja Laura Lilja
  • Joukkuekilpailu N18 Ida Sten, Cecilia Aintila ja Vilma Alanko

SM-pronssia saavuttivat:

• Aika-ajo N-Elite Merja Kiviranta
  • Joukkuekilpailu M-Elite Pasi Ahlroos, Janne Nurminen ja Kari Pajanne
  • MTB XCO N-U23 Laura Lilja
  • Cyclocross N16 Cecilia Aintila

ISM-mitaleja IK-32 keräsi 16 kappaletta (5 kultaa, 7 hopeaa ja 4 pronssia)

ISM-kultaa voittivat:

• Maantieajo N30 Anna Lindström
  • Maantieajo M10 Waldemar Aintila
  • Aika-ajo N30 Anna Lindström
  • Rata 3000 m M40 Pasi Ahlroos
  • MTB XCO M40 Mikko Kivi

ISM-hopeaa saavuttivat:

• Aika-ajo N40 Elina Jouhki
  • Aika-ajo M40 Pasi Ahlroos
  • Aika-ajo M10 Waldemar Aintila
  • Rata eräajo M40 Harri Rajaniemi
  • Rata 500 m M10 Waldemar Aintila
  • Rata 2000 m M10 Waldemar Aintila

ISM-pronssia saavuttivat:

• Rata 1000 m M40 Harri Rajaniemi
  • MTB Marathon M40 Mikko Kivi
  • Cyclocross M50 Jari Kulmala

Etenkin seuran naiset kävivät kauden aikana monissa ulkomaisissa kilpailuissa. Maantiecup-kilpailusarjan Kilpa-luokassa Kari Pajanne sijoittui toiseksi. Ratacup-kilpailusarjassa Juha Aintila sijoittui toiseksi M40-luokassa ja samaan sijoitukseen ylsi Waldemar Aintila luokassa M10. Mikko Kivi voitti M40-luokan MTB Marathon -cupin. Bianchi-aluecupissa Kari Pajanne ylsi toiselle sijalle luokassa M40 ja Cecilia Aintila kolmannelle sijalle luokassa N16. Sisäpyöräilyn Wattbike-cupissa Harry Strömberg oli M40-luokassa toinen.

SFI:n Sju tusan -valmennusryhmään tuli valituiksi Riikka Pynnönen, Emma Sten, Laura Lilja, Anna Lindström, Merja Kiviranta ja Vilma Alanko. He kävivät keväällä Mallorcalla SFI:n harjoitteluleirillä. SFI:n 100-vuotisjuhlakilpailut ajettiin syyskuun alkupuolella Maarianhaminassa, jossa seuramme osallistuminen oli hyvin aktiivista mm. kolmoisvoitot molemmissa pääluokissa (miehet ja naiset), niin tempossa kuin maantiellä. Björn Palm palkittiin keväällä SFI:n 100-vuotis juhlissa SFI:n ansioristillä.

IK-32 järjesti 2012 kansallisia ja alueellisia kilpailuja:

• 7.7. SM-Paritempo, Kirkkonummi, Lapinkylä (50 osallistujaa)
  • 17.7 Bianchi cup aluekilpailu (AM-rata), Helsinki, Olympiavelodromi (13 osallistujaa)
  • 31.7 Bianchi cup aluekilpailu (aika-ajo), Kirkkonummi, Lapinkylä (19 osallistujaa)

Velo cup -osakilpailujen järjestelyihin Helsingin Olympiavelodromilla osallistuimme osana Velodrom Finland ry:tä. Lisäksi olimme mukana eri järjestelytehtävissä Giro d´Espoo ja Tour de Helsinki -kuntotapahtumissa.

Valmennustoiminta ja seuran yhteinen harjoittelu oli aktiivista. Omaa säännöllistä spinning-toimintaa oli kolmesti viikossa Masalan Aktia Sport Center Areenan tiloissa, jossa harjoitusten vetäjänä toimi Pasi Ahlroos (ti ja to) ja Juha Aintila (ke). Vuoden lopussa seura hankki 16 uutta spinningpyörää ja nyt pyöriä on yhteensä 38. Muita viikottaisia seuran järjestämiä harjoituksia olivat yhteislenkit sunnuntaisin, joissa vetäjinä toimivat Pasi Ahlroos ja Jari Kulmala. Focus Ladies -ryhmän jäsenille järjestettiin seuran yleisten harjoituksien lisäksi omia harjoituksia, joissa aiheena olivat mm. erilaiset taktiset kuviot. Kesän kuvioihin kuului myös Focus Ladies -viikkotempot kaikille seuramme jäsenille.

Kaudella ajajille hankittiin uudet aika-ajohaalarit, joiden oranssilla ilmeellä haluttiin muistuttaa seuran perinneväristä oranssista. Seuran jäsenlehti Iikoolainen ilmestyi jo 19. vuotta ja seuran 80-juhlavuoden kunniaksi kolmena tuplanumerona. Lehden sisällön ideoi Pasi Ahlroos Ville-Pekka Reposen vastatessa lehden ulkoasusta ja taittamisesta. Painotyö teetettiin Kopijyvä Oy:ssä. Seuran nettisivut saivat uuden pirteän ilmeen ja niiden kehitys- ja ylläpitotyöstä vastasi Ville-Pekka Reponen. Focus Ladies -teamillä oli omat nettisivut. Sekä koko seuralla että FL-teamillä oli omat suljetut ryhmät Facebookissa, joiden käyttö oli aktiivista. Vuoden lopussa juhlittiin seuran kahdeksattakymmenettä toimintavuotta Laaksolahden monitoimitalolla järjestetyssä juhlassa. Juhlavuoden kunniaksi julkaistiin nettiversio seuran historiikista. Tekstistä vastasi Pasi Ahlroos, kuten kymmenen vuotta sitten seuran juhlakirjankin tekstistä. Nettihistoriikin teknisen toteutuksen toteutti Ville-Pekka Reponen.

Suomen Pyöräilyunionin hallituksessa jäsenenä oli Pasi Ahlroos. Esko Eloranta toimi SPU:n harrastepyöräilyvaliokunnassa. Pasi Ahlroos jatkoi jäsenenä sekä SFI:n cykelrådetissa että NÅID:n hallituksessa. SPU:n kevät- ja syyskokouksissa oli seuramme valtuutettuna edustajana Olli Heikurinen ja SFI:n syyskokouksessa vastaavasti edustajamme oli Björn Palm.

Seuran johtokunta työskenteli pääasiassa sähköpostien välityksellä, mutta piti myös yhteyttä puhelimitse ja epävirallisten tapaamisten avulla. Viralliseen kokoukseen he kokoontuivat vain kerran. Johtokuntaan kuuluivat puheenjohtaja Pasi Ahlroos, Olli Heikurinen (vara pj.), Timo Alhonen, Jonna Somervuori, Jukka Somervuori, Juha Aintila ja Sakari Lilja. Viimeksi mainittu erosi tehtävästään keväällä ja hänen tilalleen valittiin johtokunnan työskentelyssä aktiivisesti aikaisemmin mukana ollut Jouni Saarikko. Kirjanpitäjänä toimi Olli Heikurinen ja tilintarkastajana Ilkka Kivistö sekä varatilintarkastajana Mari Marttinen.

Idrottsklubben-32 ry johtokunta